Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Η Διαφήμισή του - Η Δυσφήμισή μου

Η Διαφήμισή του – Η Δυσφήμισή μου

Ακουσα πρόσφατα στο ραδιόφωνο και είδα σε έντυπα διαφήμιση του MS Office. Ισως την έχετε ακούσει/δει κι εσείς: ένας πιτσιρικάς, μαθητής της Α' Γυμνασίου με σορτσάκι,μπάλα και... βατραχοπέδιλα που δεν είναι έτοιμος να... παίξει μπάλα. Η Microsoft απευθυνόμενη στους γονείς των μαθητών που θα εξοπλιστούν για πρώτη φορά με netbook (δωρεάν), τους προτρέπει να προτιμήσουν το MS Office, γιατί... είναι το μόνο στο οποίο έχουν πιστοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί και διδάσκεται και στο βιβλίο όλων των τάξεων του Γυμνασίου...

0

Ακουσα πρόσφατα στο ραδιόφωνο και είδα σε έντυπα διαφήμιση του MS Office. Ισως την έχετε ακούσει/δει κι εσείς: ένας πιτσιρικάς, μαθητής της Α’ Γυμνασίου με σορτσάκι,μπάλα και… βατραχοπέδιλα που δεν είναι έτοιμος να… παίξει μπάλα.

Η Microsoft απευθυνόμενη στους γονείς των μαθητών που θα εξοπλιστούν για πρώτη φορά με netbook (δωρεάν), τους προτρέπει να προτιμήσουν το MS Office, γιατί…
είναι το μόνο στο οποίο έχουν πιστοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί και διδάσκεται και στο βιβλίο όλων των τάξεων του Γυμνασίου…
το γεγονός αυτό μας ντροπιάζει… μπορεί να είναι «το Νο1 λογισμικό στον κόσμο», όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να το βάλουμε στην ύλη…

Αυτό που θα έπρεπε να διδάσκουμε στο σχολείο δεν είναι το λογισμικό κάποιας εταιρείας, ακόμα κι αν είναι το Νο 1 στον κόσμο, αλλά η λογική λειτουργίας, χειρισμού και αξιοποίησης οποιουδήποτε προγράμματος που σήμερα είναι MS, αύριο είναι Ελεύθερο…
Ντροπή μας και καλά να πάθουμε.

Τι έχουμε κάνει και μας αξίζει τέτοιος διασυρμός;

Μεταξύ άλλων,
Τον Μάιο του 2005, το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε ανακοινώσει την χορηγία της Μicrosoft προς τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και μαθητές («Συνεργάτες στη Μάθηση»).

Σημειώθηκε τότε ότι η συμφωνία αυτή δεν θα επιβαρύνει οικονομικά το ελληνικό Δημόσιο.

Η χορηγός θα προσαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα, θα εξελληνίσει και θα παραχωρήσει στο Υπουργείο Παιδείας , εκπαιδευτικό υλικό που αποβλέπει τόσο στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας όσο και στη χρήση τους στην τάξη, σε πλήρη εναρμόνιση με το πρόγραμμα σπουδών.

Στο πλαίσιο της χορηγίας η Μicrosoft σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας θα παραχωρήσει δωρεάν άδειες χρήσης του λειτουργικού συστήματος σε ανακυκλωμένους και δωρηθέντες υπολογιστές στα σχολεία, ενώ θα συμβάλλει στην αξιοποίηση λύσεων λογισμικού, εξοπλισμού και πρόσβάσης για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τότε, η υπουργός κα Γιαννάκου είχε υπενθυμίσει επίσης, την εξαγγελία προγράμματος ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ένα μέρος μάλιστα του οποίου αφορά στην επιμόρφωση από απόσταση.

Η ιστορική συμφωνία του 2006

Αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2006, η ελληνική κυβέρνηση εξασφάλισε προνομιακούς όρους για την προμήθεια λογισμικού για το ελληνικό Δημόσιο, καθώς και το δικαίωμα απόκτησης όλων των νέων εκδόσεων λογισμικού της Microsoft που πρόκειται να κυκλοφορούσαν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς του Δημοσίου που εντάσσονται στη συμφωνία θα έχουν δικαίωμα χρήσης του λογισμικού και στο σπίτι, ενώ θα μπορούν να εκπαιδευτούν στη χρήση νέων τεχνολογιών μέσω εργαλείων ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Ο κ.Αλογοσκούφης είχε τότε επισημάνει στη Βουλή ότι «ο τρόπος που λειτουργούν τα προγράμματα του ελληνικού Δημοσίου είναι μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες. [..], όπου αποφασισθεί από τους διαγωνισμούς ότι θα χρησιμοποιηθεί λογισμικό Microsoft, θα το πάρουμε με σημαντικές εκπτώσεις».

Επίσης είχε πει ότι θα ακολουθήσουν και άλλες στρατηγικές συμφωνίες με ιδιωτικές εταιρείες αφού «η συμφωνία που υπεγράφη δεν είναι ούτε δεσμευτική ούτε αποκλειστική».

Η ιστορική συμφωνία περιελάμβανε:
• Ίδρυση Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft στην Ελλάδα

• Προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών της Microsoft στο ελληνικό Δημόσιο με προνομιακούς όρους

• Παροχή υποτροφιών σε υποψήφιους διδάκτορες

• Δωρεάν παροχή λογισμικού σε τμήματα πληροφορικής και συναφών κλάδων των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας μας για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς

• Επιπλέον, η Microsoft έκανε δεκτή την γεωγραφική και αριθμητική επέκταση της συμμετοχής της χώρας μας στο πρόγραμμα Απεριόριστων Δυνατοτήτων.

H απάντηση των καθηγητών στα Απ-Ανθή-σματα

Οικονομάκος Ηλίας
6 Νοεμβρίου 2009 στις 12:19 πμ

Διευκρίνιση για τα διαθέσιμα πακέτα εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και το Βιβλίο Πληροφορικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου

Διαβάζοντας διαφημιστική καταχώριση εμπορικής εταιρείας που αφορά λογισμικό εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου, διαπιστώσαμε ότι μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά στο Βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου με τον ισχυρισμό ότι διδάσκεται το διαφημιζόμενο προϊόν της εμπορικής εταιρείας. Ως εμπλεκόμενα μέλη στη συγγραφή και αξιολόγηση του διδακτικού πακέτου Πληροφορικής Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου θέλουμε να κάνουμε την εξής διευκρίνηση:

Το βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου ακολουθώντας το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής (Δ.Ε.Π.Π.Σ. – ΦΕΚ 304/13-03-2003) δεν αποτελεί βιβλίο κατάρτισης για κανένα συγκεκριμένο προϊόν λογισμικού. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού στη σελίδα (12), «σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ ανάμεσα στους βασικούς στόχους του μαθήματος Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι:

• Η κατανόηση διαχρονικών εννοιών Πληροφορικής.
• Η ανάπτυξη της ικανότητας διαχείρισης των πληροφοριών που καθημερινά βομβαρδίζουν τους μαθητές από διάφορες πηγές και μέσα ενημέρωσης.
• Η ανάπτυξη δεξιοτήτων μοντελοποίησης και τεχνικών επίλυσης προβλημάτων.
• Η αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών ως εργαλείου μάθησης και σκέψης.

Μέσα σε αυτό το διδακτικό πλαίσιο η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε συγκεκριμένα πακέτα εφαρμογών δεν είναι αυτοσκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Το διαθέσιμο λογισμικό που υπάρχει στο εργαστήριο Πληροφορικής πρέπει να μετατρέπεται σε εκπαιδευτικό εργαλείο με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Πληροφορικής και να εξυπηρετεί τους μαθησιακούς στόχους της διδασκαλίας.»

Ως εκ τούτου στο βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου, για την υποστήριξη του μαθήματος και την επίτευξη των σκοπών και στόχων που προσδιορίζονται στο Α.Π.Σ., παρουσιάζονται μόνο ορισμένες βασικές λειτουργίες και δυνατότητες των εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου με παραδείγματα από διάφορα γνωστά πακέτα εφαρμογών μεταξύ των οποίων και το διαφημιζόμενο.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι για τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στο Γυμνάσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε αξιόπιστο από τα διαθέσιμα προϊόντα λογισμικού, υπό την προϋπόθεση να: υποστηρίζει τους μαθησιακούς σκοπούς και στόχους, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το Δ.Ε.Π.Π.Σ. Πληροφορικής, που αποτελεί την επίσημη θέση της πολιτείας, διαθέτει φιλικό γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας για τους μαθητές, είναι εξελληνισμένο και να ενδυναμώνει τα αναπαραστασιακά μοντέλα των μαθητών για την Πληροφορική.

Από τη Συγγραφική Ομάδα:
Αριστείδης Αράπογλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Χρίστος Μαβόγλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Ηλίας Οικονομάκος, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-20) Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Κωνσταντίνος Φύτρος, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-20) Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Από την Ομάδα Κρίσης-Αξιολόγησης:
Κωνσταντίνος Γιαλούρης, Επίκουρος Καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Αντώνης Κωστάκος, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής, Μέλος της ομάδας σύνταξης Δ.Ε.Π.Π.Σ και Α.Π.Σ Πληροφορικής Γυμνασίου.
Ευστάθιος Κοκοβίδης,, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ-19) Β/θμιας Εκπαίδευσης.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024