Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
TUC ECΟ RACING TEAM

TUC ECΟ RACING TEAM

Η ιδέα κατασκευής ενός αυτοκινήτου ή οποιουδήποτε οχήματος, αποτελεί για όλους τους λάτρεις της αυτοκίνησης ένα τρελό στόχο… ένα όνειρο. Ένα όνειρο που ειδικά στην Ελλάδα όποιος το αναφέρει ή όποιος το προσπαθεί, χαρακτηρίζεται συνήθως ως τρελός ή απλά ρομαντικός. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η προσπάθεια αυτή, από την τρέλα και το μεράκι μερικών ανθρώπων […]



Η ιδέα κατασκευής ενός αυτοκινήτου ή οποιουδήποτε οχήματος, αποτελεί για όλους τους λάτρεις της αυτοκίνησης ένα τρελό στόχο… ένα όνειρο. Ένα όνειρο που ειδικά στην Ελλάδα όποιος το αναφέρει ή όποιος το προσπαθεί, χαρακτηρίζεται συνήθως ως τρελός ή απλά ρομαντικός. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η προσπάθεια αυτή, από την τρέλα και το μεράκι μερικών ανθρώπων στο Πολυτεχνείο Κρήτης να κατασκευάσουν από το μηδέν ένα όχημα με μελλοντική προοπτική. Η ιδέα αυτή, βρήκε αρκετούς υποστηρικτές και έτσι από το 2007 μία ομάδα υπαλλήλων, φοιτητών και καθηγητών συγκροτούν την ομάδα ΤUC Eco Racing.

H TUCER (Technical University of Crete Eco Racing – www.tucer.tuc.gr) είναι μια ερευνητική ομάδα που μελετάει, σχεδιάζει, κατασκευάζει και εξελίσσει πρωτότυπα οχήματα πόλης χαμηλής κατανάλωσης. Υποστηρίζεται από το Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και από το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Βασικός στόχος της είναι η ανάπτυξη ενός πρωτότυπου οχήματος το οποίο χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα εξέλιξης, για την έρευνα τεχνολογιών που σχετίζονται με: μη συμβατικά καύσιμα, βέλτιστη διαχείριση ενέργειας, οδική ασφάλεια, περιβαλλοντικά φιλική σχεδίαση, νέα υλικά κατασκευής και αυτόνομη πλοήγηση. Έτσι, η ομάδα ερευνά και αναπτύσει οχήματα με προηγμένη τεχνολογία εξ’ ολοκλήρου στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Η ιστορία της αυτοκίνησης έχει δείξει ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις πραγματοποιούνται μέσα από τους αγώνες. Έτσι, προκειμένου η ομάδα μας να εξελίσσεται και να στοχεύει ψηλά, συμμετέχει από το 2008 στο διεθνή μαραθώνιο οικονομίας της SHELL. Στόχος για κάθε όχημα είναι να διανύσει την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Ο παραπάνω διαγωνισμός, που πραγματοποιείται μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αποτέλεσε για μας ιδανική περίπτωση συμμετοχής, με ξεκάθαρο ερευνητικό και διδακτικό στόχο. Άλλωστε όταν εργάζεσαι σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον, βασικό στοιχείο είναι το ερευνητικό ενδιαφέρον και η συλλογή γνώσης. Η TUCER συμμετέχει στην μεγάλη κατηγορία οχημάτων του διαγωνισμού (Urban Concept), που αντιστοιχεί σε πλήρως εξοπλισμένα μονοθέσια οχήματα πόλης και είναι η μοναδική ελληνική συμμετοχή ΑΕΙ στην κατηγορία αυτή.

ΚΑΘΕ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ( 2007-2008)

Ξεκινήσαμε διστακτικά την πρώτη χρονιά με πραγματικά ελάχιστο προϋπολογισμό και κυρίως με χορηγίες υλικών. Από το μηδέν έπρεπε να στηθεί ένα ολόκληρο όχημα και να μπορέσει να συμμετάσχει σε έναν απαιτητικό διαγωνισμό. Με πείσμα και πολλή δουλειά, ακόμα και όταν οι περισσότεροι έλεγαν «ξεχάστε το για φέτος», τα καταφέραμε. Το πρώτο όχημα, με μικρό βενζινοκινητήρα και κάλυμμα τετραγωνισμένο που παρέπεμπε σε αυτοκίνητο ρετρό, έφτασε στη Γαλλία στην πίστα του Nogaro. Εκεί, συναντήσαμε ομάδες άλλων πανεπιστημίων με αξιοζήλευτο εξοπλισμό και χορηγούς μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οχήματα με αεροδυναμική μελέτη σε αεροσύραγγα, ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, κυψέλες υδρογόνου, ηλεκτρικούς κινητήρες και καλύμματα από ανθρακονήματα. Εντυπωσιακά οχήματα για φοιτητικό διαγωνισμό και ένδειξη του υψηλού επιπέδου συμμετοχών. Ό,τι είδαμε και μάθαμε εκεί, αποτέλεσε βάση για τους στόχους της επόμενης χρονιάς. Αποτέλεσε όμως και σημείο αναφοράς για τους χορηγούς μας, γιατί τα καταφέραμε από το μηδέν.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ (2008-2009)

Αυτή τη φορά, χτυπήσαμε περισσότερες πόρτες και παρουσιάσαμε νέους στόχους, υψηλούς και ανταγωνιστικούς. Βρήκαμε τελικά ανταπόκριση. Τόσο από ιδιώτες αλλά και από δημόσιους φορείς που μας έδωσαν την ευκαιρία να υλοποιήσουμε τα σχέδια μας.

Η δεύτερη συμμετοχή, στη Γερμανία αυτή τη φορά, έγινε με νέο εξελιγμένο όχημα. Κάλυμμα από ανθρακόνημα, ενεργειακό σύστημα με υδρογόνο και ηλεκτρικό κινητήρα, αποτέλεσαν πλέον βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, η ομάδα συμμετείχε στους παράπλευρους διαγωνισμούς Ασφάλειας και Σχεδίασης. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να τερματίσουμε. Πήραμε όμως πολύ καλές κριτικές σε κάθε διαγωνισμό και μαζέψαμε ακόμα περισσότερες εμπειρίες.

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ (2009-2010)

Στην τρίτη μας συμμετοχή, το όχημα εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο. Μεγάλη μείωση βάρους, χρήση προηγμένων υλικών και αλλαγές στα ηλεκτρονικά συστήματα. Επίσης δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια του οδηγού. Το όχημα είναι μικρό, ασφαλές και αποτελεί ιδανική λύση για κίνηση εντός πόλης με μηδενικούς ρύπους. Βασική του πρωτοτυπία είναι η χαμηλή κατανάλωση που προκύπτει από το εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και την χρήση υπερπυκνωτών, σε συνδυασμό με την δυνατότητα κατ’ επιλογήν κίνησης ακόμα και με απλή μπαταρία. Η ασφάλεια των επιβατών αποτελεί προτεραιότητα μέσω διαφόρων συστημάτων παθητικής ασφάλειας, αλλά και αισθητήρων (πχ. για διαρροές καυσίμου).

Τελικά, νιώθουμε πολύ περήφανοι, γιατί μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε να κατασκευάσουμε και να εξελίξουμε το όχημά μας, κάνοντάς το ανταγωνιστικό. Τόσο, ώστε να μας δίνουν συγχαρητήρια οι άλλες ομάδες για την εμφάνιση και την κατασκευή του. Μέσα σε τόσο μικρό διάστημα διακριθήκαμε και κατακτήσαμε την πρώτη θέση στο διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων που μας απένειμε η ADAC, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός σύλλογος αυτοκινήτου και μηχανών. Παράλληλα πετύχαμε σημαντική επίδοση κατανάλωσης που ήταν 373Km/l.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ER11

Η ομάδα συνεχίζει την ερευνητική προσπάθεια της με την ανάπτυξη του οχήματος ER11 που θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό οικονομίας του 2011 στην Γερμανία (26-28/05/2011).

Το blog αυτό δημιουργήθηκε ώστε να παρέχει συνεχή ενημέρωση, με άρθρα και οπτικοακουστικό υλικό, για τις δραστηριότητες της ομάδας, από την ανάπτυξη του οχήματος και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, μέχρι και την συμμετοχή της στον νέο διαγωνισμό. Θα δίνεται έτσι η δυνατότητα στους αναγνώστες μας να μοιραστούν μαζί μας την εμπειρία όλης αυτής της πορείας…

Αρχείο auto.in.gr

Sports in

Υπόθεση Καρλίτο: Συγγνώμη Πεπ, αλλά ο Αντσελότι… (vids, pics)

Ο Πεπ Γκουαρντιόλα είναι πιθανότατα ο κορυφαίος προπονητής στον κόσμο, όμως ο Κάρλο Αντσελότι είναι ο «βασιλιάς» του Champions League...

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024