ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι απόψεις των bloggers που φιλοξενούνται στο in.gr δεν απηχούν κατ' ανάγκη την άποψη του in.gr. Η επιλογή των φωτογραφιών και των βίντεο γίνεται με αποκλειστική ευθύνη των bloggers. Εάν κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση κάποιου blog ή έχει οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορεί να επικοινωνήσει με το in.gr.
 

Όταν... γνώρισα τη Frida Kahlo

Ταξίδια»

Δημοσίευση: 30 Νοε. 2007

Πριν λίγες ημέρες, επιστρέφοντας τη νύχτα στο σπίτι από τη δουλειά, είδα ότι στο Mega έπαιζε η ταινία Frida. Όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε πρόκειται για τη βιογραφία της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo με τη Salma Hayek στον ομώνυμο ρόλο και τον Alfred Molina στο ρόλο του επίσης διάσημου Μεξικανού ζωγράφου, Diego Rivera με τον οποίο είχε συνάψει δύο πολυτάραχους γάμους.

Θεωρώ την ταινία καταπληκτική, για αυτό την παρακολούθησα ξανά, μολονότι την έχω και σε dvd. Δεν είναι μόνο η μουσική του Elliot Goldenthal, η βραβευμένη με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα, που σε συναρπάζει, αλλά κυρίως ο αριστοτεχνικός τρόπος με τον οποίο η Julie Taymor (σύζυγος του Goldenthal) την έχει σκηνοθετήσει, αναμειγνύοντας υποδειγματικά τους πίνακες της Kahlo με τη δράση της ταινίας. Οι σκηνές της έμοιαζαν να έχουν βγει από τους πίνακες και το αντίστροφο. Κάτι που, ας μου επιτραπεί η σύγκριση, δεν κατάφερε να κάνει ο Σμαραγδής στο El Greco, κατά την προσωπική μου άποψη.

Η ταινία, λοιπόν, αυτή μου θύμισε ότι η πρώτη φορά που πήγα στη ζωή μου σε έκθεση ζωγραφικής ήταν το 2005, όταν η Tate Modern του Λονδίνου είχε συγκεντρώσει 87 έργα της Frida Kahlo, για πρώτη φορά κάτω από την ίδια στέγη.

Ήταν μια συναρπαστική εμπειρία. Ένα είδος ζωγραφικής που μπορεί να μαγέψει ανίδεους όπως εγώ αλλά και έμπειρους κριτικούς της τέχνης. Και ίσως για αυτόν ακριβώς το λόγο έμεινε στην αθανασία η καταταλαιπωρημένη Frida.


Πηγή φωτό: www.proa.org

Η σχέση της με τον Ριβέρα ήταν αν μη τι άλλο πολυτάραχη και η αγάπη της για αυτόν ήταν το κέντρο του κόσμου, όπως ακριβώς αναφέρει και στον συγκεκριμένο πίνακα (The love embrace of Universe, the Earth, 1949)

Μολονότι το έργο της έχει σουρεαλιστικά στοιχεία, εκείνη πάντα υποστήριζε ότι δεν ζωγράφιζε όνειρα αλλά αναπαριστούσε τη δική της πραγματικότητα. (What the water gave me)

Τα τελευταία χρόνια της ζωής της είχε αναπτύξει ισχυρή οικολογική συνείδηση. (Roots, 1943)

Ο σωματικός πόνος, απόρροια του ατυχήματος που είχε στα 13 χρόνια της και παραλίγο να της στοιχίσει την ίδια της τη ζωή, είναι έκδηλος στα έργα της. (Tree of hope keep strong, 1946)

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του ζεύγους Ριβέρα-Κάλο στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, η Φρίντα απέβαλε καθώς το ταλαιπωρημένο σώμα της δεν μπορούσε να αντέξει σε μια εγκυμοσύνη. (Henry Ford Hospital)

Η παραμονή τους στις ΗΠΑ για την προώθηση της δουλειάς του Ριβέρα τής είχε προκαλέσει κατάθλιψη και ήθελε να επιστρέψει στο Μεξικό. Ο παραπάνω πίνακας ήταν ο μοναδικός που είχε ζωγραφίσει στους εννέα μήνες παραμονής τους στις Ηνωμένες Πολιτείες. (Self Portrait Between the Borderline of Mexico and the United States, 1932)

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στο post προέρχονται από τον διαδικτυακό τόπο www.fridakahlo.it, www.tate.org.uk και http://www.pbs.org/weta/fridakahlo/resources/locations.html όπου μάλιστα μπορείτε να βρείτε λίστα με την έκθεση των έργων της ανά τον κόσμο.

Εφέτος είναι η επέτειος των 100 ετών από τη γέννησή της (6 Ιουλίου 1907) και το Μεξικό γιορτάζει με την πρώτη στη χώρα συγκεντρωτική έκθεση των πινάκων της, οι οποίοι επέστρεψαν στη γενέτειρά της από μουσεία και γκαλερί ανά τον κόσμο για να εκτεθούν στο Museum of the Fine Arts Palace. Η έκθεση έσπασε κάθε ρεκόρ εισιτηρίων στους δύο μήνες της λειτουργίας της (Ιούνιο έως Αύγουστο).

Παρακάτω δημοσιεύω δύο αγαπημένους μου πίνακές όπως τους σκάναρα από το βιβλιαράκι που βλέπετε στο τέλος και το οποίο είχα αγοράσει στην έκθεση της Tate Modern.

Ο σωματικός και ο ψυχολογικός πόνος μια ελεύθερης ύπαρξης (Wounded stag, 1946)

Συνονθύλευμα θρησκειών, πολιτισμών, πολιτικών ιδεών και μυθολογίας (Moses, 1945)

Το εξώφυλλο του βιβλίου, εκδόσεις Prestel, με την αυτοπροσωπογραφία της, The Frame (1938)

Λέξεις κλειδιά

Ζωγραφική, Λονδίνο

 
 

Τα σχόλιά σας

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Συνδέσεις

 

Tελευταία σχόλια

  • Ενας "ξένος" ΕΛΛΛΗΝΑΣ

     

    Οταν πριν από καιρό διάβασα τυχαία το πρώτο σας κείμενο (δεν ξέρω εάν είχαν προ

    Αντώνης Κίσαμος
  • Ελληνόφωνε Άγγλε..

     

    .. καλώς να μας έρθεις και να εισπράξεις απο την Ελλάδα και τους Έλληνες τα κέρ

    Ο Αγγλόφωνος Έλληνας
  • ΦΕΎΓΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ

     

    Φεύγει ο χρόνος Φεύγει ο χρόνος σαν νεράκι, φεύγει και γίνεται το χτες. Ο ήλιος

    Γιώργος Ι. Μποτής