ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι απόψεις των bloggers που φιλοξενούνται στο in.gr δεν απηχούν κατ' ανάγκη την άποψη του in.gr. Η επιλογή των φωτογραφιών και των βίντεο γίνεται με αποκλειστική ευθύνη των bloggers. Εάν κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση κάποιου blog ή έχει οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορεί να επικοινωνήσει με το in.gr.
 
Τι ξέρει το νεαρό παιδί που μόλις τελείωσε τη σχολή του;

Τι ξέρει το νεαρό παιδί που μόλις τελείωσε τη σχολή του;

Ο Κόσμος του Αύριο»

Δημοσίευση: 27 Μαϊ. 2013

Αποφοίτησα από την ΑΣΟΕΕ (Οικονομικό Πανεπιστήμιο) με βαθμό Λίαν Καλώς το 1988 και μαζί με το πτυχίο απέκτησα δικαίωμα υπογραφής ισολογισμού. Παρότι είχα καλούς βαθμούς στη λογιστική δεν ήμουν ακόμη ικανός ούτε ως βοηθός λογιστού να δουλέψω, ενώ ποτέ δεν είχα ακούσει για τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.

Φαντάζομαι πως σε άλλες σχολές ακόμη πιο θεωρητικές τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα. (Τι σημαίνει πραγματικά σπουδάζω Διεθνείς Σχέσεις;)

Φίλη μου καθηγήτρια στο γυμνάσιο μου εξηγούσε πως οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ βγάζουν χαμηλά το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας διότι κοιτάνε τι μπορεί να κάνει ο μαθητής και όχι τη θεωρητική του γνώση. Ο τρόπος με τον οποίο το έλεγε σήμαινε πως μας αδικούν και είμαστε καλύτεροι απ’ ό,τι φαίνεται. Αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω.

Στη Γερμανία τα δύο τρίτα των νέων πηγαίνουν και μαθαίνουν μια τέχνη εργαζόμενοι και εκπαιδευόμενοι παράλληλα. Οι 4 στους 5 ολοκληρώνουν αυτή την εκπαίδευση και η πλειοψηφία τους τελικά προσλαμβάνεται στον εργοδότη που τους εκπαίδευσε.

Η οικονομική επιτυχία της Γερμανίας και η καταστροφική πορεία της νότιας Ευρώπης μάλλον δεν είναι άσχετη με τα παραπάνω στοιχεία. Γεμίσαμε πτυχιούχους που δεν ξέρουν να κάνουν τίποτε συγκεκριμένο ή έμαθαν κάτι που μάλλον δεν χρειάζεται η κοινωνία μας. (Έχουμε τόση ανάγκη από διατροφολόγους που χρειαζόμαστε και σχολή στη Σητεία;)

Τι θα κάνουν όλοι αυτοί οι νέοι που περιμένουν να βρουν δουλειά γιατί έχουν χαρτί αλλά τίποτε άλλο; Θα τολμήσει κανείς να πάει κόντρα στην ΟΛΜΕ και το Πανεπιστημιακό Κατεστημένο για να κάνει πιο τεχνική την ελληνική εκπαίδευση;

Αν δεν το κάνει θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο. Και φυσικά θα φταίνε οι συνομωσίες των ξένων που με μικρότερα ποσοστά πτυχιούχων από εμάς έχουν πλουσιότερες χώρες.

Γιώργος Στ. Επιτήδειος

Λέξεις κλειδιά

εκπαίδευση, ποιότητα, εργασία

 
 

Τα σχόλιά σας

  • σπουδασμενος μηχανικος

    Εχω 2 χρονια που πηρα το πτυχιο (χημικος μηχανικος) και δε διαφωνω σε πολλα με τον επιτηδειο. Οντως η σχολη δε σου παρεχει ολες τις γνωσεις, αλλα σου παρεχει το σκελετο να τις αποκτησεις μεσα απο την εργασιακη εμπειρια και μονο, εκει ειναι το πανεπιστημιο, αλλα εδω στο ελλαντα δεν εχουμε υποδομες να δουλεψουν ολοι αυτοι οι σπουδαγμενοι επιστημονες. Υποψην οτι δουλευω στα χωραφια 2 χρονια τωρα. Αντε πεστε στις Ελληνιδες μανες οτι τα παιδια τους θα γινουν εργατες οι αγροτες.... προτιμουν το γιο τους πισω απο ενα γραφειο με 400 το μηνα παρα στην οικοδομη με 1500 #0001

  • Στη χώρα του Σωκράτη είναι ντροπή να μπερδεύουμε...

    Βρε παιδιά το είδος της οικονομίας που θα έχει κάθε χώρα αποφασίζεται κεντρικά στην Ε.Ε. Εμάς είχαν αποφασίσει να μας "δώσουν" τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Πληρώσαν τους αγρότες για να κάθονται (όποιος λέει ότι δουλεύει χωράφι ενώ του φτάνουν τα λεφτά των επιδοτήσεων ή δεν ξέρει από χωράφι ή ψεύδεται). Μετέφεραν και τις βιομηχανίες μας ( π.χ. η παραγωγή ζάχαρης πήγε στην Ολλανδία) Αυτό που με εκνευρίζει είναι ότι ρίχνουν το φταίξιμο σε μας (ντροπή σας Έλληνες που δεν έχετε πρωτογενή τομέα!) οι ίδιοι που αποφασίσαν τα παραπάνω. Ξαναλέω:στην Ε.Ε δεν αποφασίσει κάθε χώρα μόνη της πού θα στηρίζεται η οικονομία της. Η απόφαση παίρνεται στην Ευρώπη. #0002

  • ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ

    Δεν χρειάζεται να ξέρει πως να κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά.Αρκεί να έχει σπουδάσει πραγματικά,δηλαδή να έχει παρακολουθήσει τις παραδόσεις,να έχει συμμετέχει στις ασκήσεις και να έχει μελετήσει πριν τις εξετάσεις,για να πάρει το πτυχίο του με το σπαθί του-και όχι αντιγράφοντας από τον"σπασίκλα"με στόχο το"χαρτί"με βαθμό το...δημοκρατικό 5.Αν είναι όντως έτσι θα έχει μάθει να σκέπτεται,να αναλύει κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει και να δίνει την δική του ολόφρεσκη πρωτότυπη λύση που,ω του θαύματος,θα λειτουργεί.Πόσα νεαρά παιδιά όμως έχουν ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ έτσι και δεν είναι απλά φορείς του δημοκρατικού 5;Και πόσα από τα υπόλοιπα έχουν διάθεση για χειρονακτικές εργασίες και την ειδίκευση για αυτές #0004

  • Καλή η ερώτηση

    Θα τολμήσει κανείς να πάει κόντρα στην ΟΛΜΕ και το Πανεπιστημιακό Κατεστημένο για να κάνει πιο τεχνική την ελληνική εκπαίδευση; Και έχει και απάντηση. Λέγεται Τ.Ε.Ι. ... #0007

  • Μεταθεσμική Εκπαίδευση

    Επί 34 χρόνια ασχολήθηκα με την μεταθεσμική εκπαίδευση στο εξωτερικό. Βασικό στοιχείο ήταν η επιθυμία των εργοδοτών (δημοσίου #0009

  • Όπου

    μπαίνουν τα κόμματα (κομμάτια) και ο συνδικαλισμός καταστρέφονται όλα. #0010

  • Πικρή αλήθεια

    Ας φτιαχτεί πρώτα το εκπαιδευτικό σύστημα εκ ολοκλήρου από τη βάση του, που είναι ένα χάλι μαύρο και μετά ας συζητήσουμε για τις σχολές και για τα πτυχία. Οι χώρες του βορρά είναι πλούσιες γιατί έχουν και ένα άρτιο εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν είναι τυχαίο που οι Έλληνες διαπρέπουν στο εξωτερικό εξαιτίας αυτών των συστημάτων. Εδώ τρώνε πασατέμπο, κάνουν απεργίες, δεν κάνουν έρευνα, μοιράζουν φυλλάδια, τα γνωστά μωρέ! #0011

  •  

    Αρες μάρες κουκουνάρες ως συνήθως...

    Τελείως άστοχη η σύγκριση της εκπαιδευτικής κατάστασης μιας βιομηχανικής χώρας όπως η Γερμανία με πληθυσμό 80.000.000 και πλουτοπαραγωγικές πηγές με μια χώρα 10.000.000 όπως η Ελλάδα με τελείως διαφορετικά γεωπολιτικά και πλουτοπαραγωγικά δεδομένα. Άντε και αποφοίτησαν οι τεχνικοί. Πού θα δουλέψουν; Είσαι με την ιδέα ότι στις τεχνικές σχολές δεν μαθαίνουν τίποτα; Είσαι αλάργα νυχτωμένος! Όπως είναι προφανές δεν είναι σε θέση η ελληνική αγορά να τους απορροφήσει. Πόσους πχ χημικούς μηχανικούς θέλουμε; Έχουμε χημική βιομηχανία σαν την Ιταλία ή την Γερμανία για να απορροφηθούν; Άντε και βγήκαν καλύτερα τεχνικά καταρτισμένοι. Πού θα απορροφηθούν;;; Ασυναρτησίες λες ως συνήθως... #0012

    Απαντήσεις: 1 | Εμφάνιση όλων 

  •  

    Αυτη ειναι μια πραγματικοτητα...

    Να και μια φορα που συμφωνω μαζι σου! Σιγουρα δεν χρειαζομαστε τοσους διατροφολογους αλλα επιτρεψε μου να πω οτι ουτε πολλους προγραμματιστες χρειαζομαστε. Αυτο που χρειαζομαστε ειναι ατομα που θα συμβαλλουν στο να εχουμε πρωτογενη παραγωγη! Πρεπει να αρχισουμε να παραγουμε!!!! Απο οπωροκηπευτικα μεχρι ψυγεια, συσκευες, τα παντα!! Πως την δεκαετια του 80 ειχαμε ελληνικα ψυγεια, ηλεκτρικες συσκευες και τωρα δεν μπορουμε??!! Πρεπει να προσπαθησουμε να γινουμε αυταρκεις και να παραγουμε αφηνοντας πισω τις αρλουμπες περι χωρας υπηρεσιων... Ελληνες εργατες χρειαζομαστε με ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙ ομως μεροκαματα!! Αυτο ειναι θεμα ηγεσιας ομως και πολυ φοβαμαι οτι πρεπει πρωτα να βρουμε πραγματικους ηγετες... #0013

    Απαντήσεις: 2 | Εμφάνιση όλων 

    •  

      Αν θες να πας να δουλέψεις σε εργοστάσιο ή στα χωράφια δε σε εμποδίζει κανείς. Αν θες όμως να στείλεις όλους τους υπόλοιπους εκεί, καλύτερα να το ξεχάσεις. #0005

    •  

      Σωστη σκεψη. Ολο και πιο συχνα ακουω πολλους να ενθαρυνουν τους υπολοιπους να ακολουθησουν καποιο τεχνικο η' (Θεος φυλαξει!) αγροτικο επαγγελμα. Σε καμμια περιπτωση, ομως, δεν θα προτρεψουν το ιδιο, στα παιδια τους. Προκειται περι ενος ιδιοτυπου επαγγελματικου ρατσισμου, ο οποιος ρημαξε την Ελλαδα τα τελευταια 30 χρονια. Αλιμονο! Μεσα στα επομενα 2 χρονια θα ξαναμαθουμε οτι ζωη μπορει να υπαρξει και εκτος Δημοσιου..... #0003

    •  

      Στη δημοκρατία όλοι έχουν δικαίωμα άποψης. Το λυπηρό είναι οτι αυτοί με τις λιγότερο έξυπνες απόψεις (το λέω ευγενικά) είναι και οι πιο ένθερμοι. Εσύ για παράδειγμα. Λες την άποψη σου. Ποιος είσαι; Τι γνώσεις έχεις; Μπορείς να σκεφτείς στρατηγικά; Έχεις δικαίωμα να έχεις άποψη, έχεις όμως και δικαίωμα να σκεφτείς πριν μιλήσεις. Μην αδιαφορείς για τα δικαιώματα σου. Διαφωνώ με την άποψη σου. Είμαστε πολύ μικρή χώρα για να βασιστούμε στην παραγωγή υλικών αγαθών και είναι απλά για γέλια να το κάνουμε, όταν η παραγωγή υπηρεσιών και Άυλων αγαθών (προγραμματισμός η/υ πχ) είναι πολύ πιο προσοδοφόρα. Για να μη μιλήσουμε για τους μισθούς που πάιζουν στην παραγωγή υλικών αγαθών. Άντε πια! Τσοπάνηδες! #0006

  • Δεν ειναι ασπρο-μαυρο

    To τι χρειάζεται ειναι σχετικό. Χρειάζεται πραγματικά να αγοράζουμε λογισμικό; Δεν μπορουμε να το παράγουμε; Χρειαζόμαστε πραγματικά συμβούλους επιχειρήσεων; Αν ο μανατζερ δεν ξέρει , τι κάνει εκεί; Χρειαζόμαστε πραγματικά τεχνικους αν δεν παραγουμε και δεν επισκευάζουμε τίποτε; Θα ελεγες στο παιδί σου να πάει σε μια τεχνική σχολη για να βρεί δουλεια; Οκ, την βγάζει με αριστα. Βρές του τότε δουλεια η τουλάχιστον ευκαιρίες! Αντίθετα θα σου πει αν ειναι καλος: Θα σπουδάσω , θα γίνω καλός καί θα φύγω εξω σαν γιατρός, μηχανικός κοκ. Αν θες συγκρινουμε τον ελληνα με τον αμερικανό μαθητη π.χ. ακόμα καί τωρα. Η συγκριση ηταν συντριπτική πριον υποβαθμίσουμε το επιπεδο εκπαιδευσης π.χ. το 70 #0014

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Tελευταία σχόλια

  • Ελληνόφωνε Άγγλε..

     

    .. καλώς να μας έρθεις και να εισπράξεις απο την Ελλάδα και τους Έλληνες τα κέρ

    Ο Αγγλόφωνος Έλληνας
  • ΦΕΎΓΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ

     

    Φεύγει ο χρόνος Φεύγει ο χρόνος σαν νεράκι, φεύγει και γίνεται το χτες. Ο ήλιος

    Γιώργος Ι. Μποτής
  • Ευχαριστούμε, που μας τιμάτε.

     

    Είστε ο πρώην πρέσβης με τα υπέροχα ελληνικά!

    Μαρία Ευθυμίου